Va derula postările X ofensatoare ale Karla Sofía Gascón, steaua Emilia Pérez, șansele favoritei Oscarului?
Acum 2 zile
Nicholas Barber
Credit: Getty Images
Dezvăluirea remarcilor inflamatorii pe rețelele sociale ale actriței despre subiecte precum George Floyd, Islamul și Oscarurile în sine a provocat o furtună – și ar putea amenința șansele generale ale filmului la Premiile Academiei din acest an.
Karla Sofía Gascón a făcut istorie la Oscaruri fiind prima femeie trans nominată la categoria cea mai bună actriță. Până săptămâna aceasta, existau șanse ca ea să facă istorie din nou câștigând premiul. Dar acum? "Cred că putem spune cu siguranță că Karla Sofía Gascón nu va câștiga nimic," spune Wendy Ide, critic de film la The Observer.
Gascón joacă rolul unui lord mexican al drogurilor devenit filantrop în musicalul-thriller operatic al lui Jacques Audiard, Emilia Pérez – un film care a fost mult timp unul dintre favoriții pentru a câștiga cele mai mari premii la Premiile Academiei din 2025, inclusiv cel mai bun film. Cu toate acestea, filmul a fost deja umbrit de controverse. Unii comentatori mexicani au criticat reprezentarea țării lor de către scriitorul-regizor francez și lipsa de talent mexican în producție, cea mai mare parte fiind filmată lângă Paris. Aceasta poate că nu a fost suficient pentru a întoarce votanții Academiei împotriva lui Emilia Pérez, care a primit 13 nominalizări, dar acum există o problemă mai mare pe care trebuie să o ia în considerare.
Credit: Netflix
Karla Sofía Gascón (în imaginea din dreapta) joacă în film alături de Zoe Saldaña (stânga), care este, de asemenea, nominalizată la Oscar.
La începutul acestei săptămâni, Gascón s-a plâns într-un interviu că echipa de social media care colabora cu Fernanda Torres, o nominalizată la cea mai bună actriță pentru I'm Still Here, "mă distruge pe mine și pe Emilia Pérez". Apoi a revenit asupra declarației, afirmând că se "referă la toxicitatea și discursul violent de ură pe rețelele sociale" în general. Totuși, aceasta a fost o furtună într-o cană de ceai în comparație cu uraganul de postări X vechi care au fost descoperite de jurnalista Sarah Hagi și raportate ulterior.
Credit: Universal Pictures
Brutalismul a fost, de asemenea, subiectul unei controverse ca urmare a utilizării sale de IA. Este adevărat că executivii din film și publiciștii nu au fost niciodată timizi în a răspândi zvonuri urâte despre competiție.
Când Harvey Weinstein era șeful Miramax, a fost acuzat că a vorbit de rău despre rivalii de la premii, așa cum a fost când filmul său Shakespeare in Love a obținut o victorie surpriză la premiul pentru cel mai bun film în fața Saving Private Ryan în 1999. De atunci, au existat murmuri că Natalie Portman nu a dansat suficient de mult în Black Swan al lui Darren Aronofsky și nu i-a dat suficient credit dublurii sale de balet.
Cu un an înainte de anul trecut, au existat comentarii că campaniile pentru două nominalizate la premiul pentru cea mai bună actriță, Andrea Riseborough și Michelle Yeoh, au întins regulile, chiar dacă nu le-au încălcat. Dar anul acesta, lucrurile par să scape de sub control.
„Trebuie să spun, nu-mi amintesc de o competiție Oscar în care să fi avut parte de o astfel de murdărie flagrantă”, spune Stephanie Bunbury, o jurnalistă de film la Sydney Morning Herald. Scandalurile care fierb și insultele care zboară sugerează un nou imperativ de a câștiga prin mijloace corecte sau murdare. „Dacă [animositatea] reflectă starea disperată a industriei sau doar mizeria vremurilor în care trăim, nu am idee. Dar cu siguranță aduce un miros de sulf la evenimente.”
Aduce, de asemenea, o reală incertitudine la evenimente. În această sezon de premii febril, când nu există un favorit clar pentru premiul pentru cel mai bun film, lucrurile par să se îmbunătățească brusc pentru Conclave.