Vrem noutate, vrem transformare Christopher John Rogers despre luxul tăcut.

Vrem noutate, vrem transformare Christopher John Rogers despre luxul tăcut.

'Vrem noutate, vrem transformare': Christopher John Rogers, vedeta modei din SUA, despre lupta împotriva 'luxului tăcut'

fashion week

Designerul Christopher John Rogers, cunoscut pentru creațiile sale îndrăznețe, a captat atenția starurilor precum Zendaya și Gigi Hadid. În culisele prezentării sale de la New York Fashion Week, el discută despre stil, ierarhii și despre haine ca un "instrument pentru speranță".

Conectarea între trecutul și viitorul modei din New York ar putea începe cu niște puncte reale, de mărimea fundului unei sticle și de culoarea bomboanelor Skittles – portocalie, lime, cireș, struguri. Acestea îmbrățișează marginile jachetelor, rochiilor și corsetelor. Anne Hathaway, Zendaya și Gigi Hadid au purtat aceste creații. La parada de Ziua Recunoștinței Macy's din 2024, punctele au fost transmise în casele a 23,6 milioane de americani, purtate de starul de teatru Cole Escola.

Christopher John Rogers

Designerul Christopher John Rogers, în vârstă de 32 de ani, consideră că iconul stilului Diane von Furstenberg este mentorul său, revendicându-și originile din Louisiana. Absolvent al Savannah College of Art and Design, Rogers devine rapid o figură emblematică a stilului american datorită îmbrățișării unice a culorii și a eleganței adaptate, construite pentru a dura.

Prin realizarea de pantaloni din lână italiană într-un roz auriu strălucitor și rochii de cocktail într-un roșu cartoon îndrăzneț, Rogers, alături de partenera sa de afaceri, Christina Ripley, conturează o estetică care contracarează "luxul tăcut", uniforma de modă a paltoanelor de cașmir bej și a poșetelor negre anonime, populare în special în rândul titanilor din serialul TV Succession și al brandurilor newyorkeze precum The Row și Khaite.

Mesajul lui Rogers

"Încerc să nivelez unele ierarhii cu designurile mele – cum putem ajuta mai mulți oameni să se simtă că aparțin, dar și că este în regulă să iasă în evidență?" afirmă Rogers în culisele prezentării sale de la New York Fashion Week. Prezentarea a avut loc într-o fostă fabrică de pește, iar personalități precum Anna Wintour, liderul de lungă durată al Vogue, și actrița Keke Palmer au fost în prima linie, demonstrând angajamentul lor față de designer.

Rogers își propune să facă produsele sale atractive pentru o gamă largă de consumatori, având succes mai ales datorită înțelegerii sale a normelor de stil pentru birouri hibride. În timpul vârfului pandemiei, tricotajele colorate și rochiile cu pulover strălucitor ale lui Rogers au devenit favorite pentru fotografii de acasă, purtate de staruri precum Gwyneth Paltrow și Rihanna. În octombrie trecut, a realizat prima sa colaborare cu J Crew, incluzând 40 de piese pentru adulți și opt pentru copii, oferind mărimi extinse pentru a include cât mai mulți potențiali cumpărători.

Inovație în modă

The Changing Room este o coloană de la BBC care evidențiază inovatorii din modă și stil aflați în prima linie a unei evoluții progresive. Nikki Ogunnaike, redactorul-șef al Marie Claire, afirmă că succesul "surprinzător" al lui Rogers este un semn de apreciere pentru cumpărătorii americani din afara marilor orașe. "Nu am avut cu adevărat un designer de modă american de culoare care vine din sudul american și care folosește acea cultură pentru a-și contura punctul de vedere într-un mod atât de puternic, vesel și accesibil," spune ea.

Reinterpretarea cea mai evidentă a lui Rogers a unui motiv american din sud – o rochie fucsia în carouri cu o siluetă în formă de clopot – este acum parte din colecția permanentă a Metropolitan Museum of Art din New York.

New York

Keke Palmer, care a stat în prima linie la prezentarea de modă a lui Rogers, a menționat: "Este glamorous". Creațiile lui Rogers sunt apreciate pentru eleganța, curajul și accesibilitatea lor, demonstrând că moda poate fi nu doar un simplu articol vestimentar, ci și o formă de exprimare culturală și personală.

Înapoi la pagina principală