Necesitatea Autocriticii în Educație
De Ce Este Necesara Autocritica în Educație?
Pentru a crește, profesorii trebuie să fie conștienți că educația trebuie să reflecte critic asupra propriei sale performanțe.
În prezent, această reflecție se realizează prin precizia reconfortantă a analizei și a numerelor. Limbajul matematicii, al datelor și statisticilor oferă un limbaj universal care, în ideal, rezistă retoricii și insistă asupra faptelor. Acest lucru oferă, de asemenea, un fundament pentru cercetare și puncte de ancorare naturale pentru strategiile pe care le folosim pentru a îmbunătăți școlile noastre.
A fi complet, însă, această reflecție critică – această auto-critică – trebuie să fie atât calitativă, cât și cantitativă. Asta înseamnă că, în acest moment, avem doar jumătate din imagine.
Un Sistem de Educație Conștient de Sine
Critica este un cuvânt care sună dur, dar este suficient de apropiat de cuvântul critic pentru a observa că aparțin împreună. A gândi critic duce la o "critică" de un fel, dar este important de menționat că critica poate apărea fără a gândi critic. Acesta pare a fi locul în care educația se află în dificultate.
Conștientizarea de sine este un precursor al cunoașterii de sine; cunoașterea de sine este un precursor al contextului; și contextul este un precursor al înțelegerii.
Aplicată educației ca un întreg – ca un sistem – conștientizarea de sine pare stânjenitoare. Este o trăsătură umană unică, care depinde, în parte, de abilitatea de a izola "sinele" și se dizolvă odată ce o persoană devine două.
A fi conștient de sine necesită să poți vedea în jurul "tău" fără a pierde nimic. Să vezi toate părțile de la început până la sfârșit și la o scară care nu le obscurează funcția. Altfel, nu ești conștient de sine, ci conștient de fragmente.
Pentru un sistem școlar, conștientizarea întregului ar însemna fiecare școală, cantină, sală de clasă, teren sportiv, evaluare, manual, politică IT, politică de notare, rută de autobuz, îngrijorare a părinților, comitet, linii directoare federale și element de buget.
Fiecare curs, titlu de curs, programă, proces de schimbare a claselor și mascota școlii.
Și studenți, de asemenea – istoria lor, interesele lor, nivelurile lor de lectură, afecțiunile lor, curiozitățile, obiceiurile, sentimentul de autoeficacitate și propriile lor modele de viață în comunitățile native. Fiecare carte pe care au iubit-o și fiecare carte pe care au urât-o – fiecare obicei prost, sursă de apatie academică și cauză pentru motivația intrinsecă.
Despre Autor
Terrell Heick
Fondator & Director al TeachThought
TeachThought este o platformă de resurse educaționale care oferă profesorilor strategii de predare bazate pe dovezi și resurse pentru clasă care promovează gândirea critică. ```